Overslaan en naar de inhoud gaan

Reisdocumenten

Intro

Alle Nederlanders reizen en identificeren zich met een paspoort of identiteitskaart. De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG) ontwikkelt deze reisdocumenten en beheert de bijhorende systemen voor aanvraag en uitgifte in het Koninkrijk der Nederlanden.

De paspoorten en identiteitskaarten dragen bij aan de betrouwbare identificatie van personen. Niet alleen aan de grens, maar ook bij de registratie van persoonsgegevens bijvoorbeeld bij de aanvraag van een uitkering of in het geval van zorgverlening.

De veiligheid van een reisdocument is van groot belang. Dat begint al bij het verstrekken van het document. Daarom zijn er altijd verschillende personen betrokken bij het verstrekken, beheren en uitreiken van een reisdocument. Onze belangrijkste partners zijn leveranciers en uitgevende instanties van reisdocumenten: gemeenten, de Koninklijke Marechaussee, Caribisch deel van het Koninkrijk en het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Contact

088 900 1000
Maandag - Vrijdag 08:30 - 17:00 uur

Nieuws

  • Aangepaste levering reisdocumenten

    Rondom de feestdagen wordt de levering van reisdocumenten aangepast. Dit heeft gevolgen voor reisdocumenten die tussen 24 december en 1 januari aangevraagd worden.

  • Meldingregistratie beschikbaar in ReIS Aanvraagportaal

    De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG) heeft in mei en november een pilot uitgevoerd bij grensgemeente Breda met de nieuwe functionaliteit meldingregistratie. Daaruit bleek dat de meldingregistratie tijdwinst oplevert en gemakkelijk te implementeren is in het werkproces.

Scroll naar boven