Reisdocumenten Informatiesystemen (ReIS)
De informatievoorziening van het reisdocumentenstelsel is in ontwikkeling. Centraal hierin is het Reisdocumenten Informatiesystemen (ReIS). ReIS is de verzamelnaam voor een collectie van informatiediensten die ten grondslag liggen aan het reisdocumentenstelsel en die de uitvoering van taken en processen door overheden, organisaties en burgers mogelijk maken.
Samenstelling
De informatiediensten van ReIS zijn onder andere het Basisregister Reisdocumenten (BR), het register Paspoortsignaleringen (RPS) en verschillende functionaliteiten die het mogelijk maken om gegevens en informatie in deze registers te registreren of verkrijgen, zoals portalen of applicatie programming interfaces (API’s). Overheden en andere organisaties die een rol spelen in het reisdocumentenstelsel maken dus gebruik van ReIS om hun taken uit te kunnen voeren. Voorbeelden van gebruikers van ReIS zijn uitgevende instanties, afnemers van reisdocumentinformatie en verifiërende instanties.
Beheer
RvIG beheert ReIS. En verzorgt de inrichting, het technisch en functioneel beheer en de doorontwikkeling hiervan. Bovendien faciliteert en begeleidt RvIG de autorisaties en aansluitingen van de ReIS informatiediensten.
Aansluiten op een ReIS informatiedienst?
Organisaties kunnen aansluiten op een of meerdere informatiediensten binnen ReIS. Per informatiedienst verschillen de eisen voor autorisatie en aansluiting. Kijk voor meer informatie op de pagina van de dienst.
- Informatiediensten voor uitgevende instanties
-
Aansluitinstructies ReIS Aanvraag Portaal (RAP)
- Informatiediensten voor afnemers van reisdocumentinformatie
- Informatiediensten voor verifiërende instanties