Overslaan en naar de inhoud gaan

Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties

Intro

Het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO) is onderdeel van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG). Het MFO helpt bedrijven en overheidsorganisaties bij het corrigeren van een fout in een overheidsregistratie.

We ondersteunen overheidsorganisaties ook met advies en coördinerende werkzaamheden. Zo werken we mee aan een nog betere kwaliteit van overheidsregistraties.

Wil je een melding doen als particulier, als bedrijf of ZZP'er?

Klik dan hier voor een van de formulieren op een andere pagina.

Van een melding die gedaan is via een formulier krijg je altijd een ontvangstbevestiging per mail. Als je geen mail hebt gekregen, neem dan contact met ons op.

 

Contact

088 900 1000
Maandag - Vrijdag 08:30 - 17:00 uur

Nieuws

  • BRP API Nieuws

    Ook in de afgelopen maand zijn er weer een aantal ontwikkelingen geweest op het gebied van onze BRP API. In dit bericht vind je een overzicht.

  • Meldingregistratie ook in gebruik genomen door eerste gemeente

    We verbeteren het reisdocumentenstelsel continu. Zo voegen we regelmatig nieuwe functionaliteiten toe. De gemeente Noordenveld heeft eind 2024 als eerste gemeente de nieuwe functionaliteit Meldingregistratie in gebruik genomen. Eerder hebben ook alle grensgemeenten, bureau Nooddocumenten van de Koninklijke Marechaussee op Schiphol en de kabinetten van de Gouverneurs van Aruba en Sint Maarten deze functionaliteit in gebruik genomen.

  • Invoering BSN in Caribisch Nederland en autorisaties BRP-V/PIVA-V

    In 2025 krijgen de inwoners van Bonaire, Sint Eustatius en Saba een burgerservicenummer (BSN). Om dat voor elkaar te krijgen zijn wetswijzigingen nodig. Deze wetswijzigingen maken het mogelijk dat de openbare lichamen van Bonaire, Sint Eustatius en Saba het BSN kunnen toekennen aan hun inwoners, kunnen registreren in hun bevolkingsadministratie en mogen verwerken. Op dit moment ligt het wetsvoorstel bij de Tweede Kamer.

Scroll naar boven