Overslaan en naar de inhoud gaan

Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties

Intro

Het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO) is onderdeel van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG). Het MFO helpt bedrijven en overheidsorganisaties bij het corrigeren van een fout in een overheidsregistratie.

We ondersteunen overheidsorganisaties ook met advies en coördinerende werkzaamheden. Zo werken we mee aan een nog betere kwaliteit van overheidsregistraties.

Wil je een melding doen als particulier, als bedrijf of ZZP'er?

Klik dan hier voor een van de formulieren op een andere pagina.

Van een melding die gedaan is via een formulier krijg je altijd een ontvangstbevestiging per mail. Als je geen mail hebt gekregen, neem dan contact met ons op.

 

Contact

088 900 1000
Maandag - Vrijdag 09.00 - 12.00 uur; 13.00 - 16.00 uur

Nieuws

  • Mooie resultaten in verbeteren gezagsregistratie in de BRP

    Sinds half april levert RvIG via de Kwaliteitsmonitor aan gemeenten bevindingen over verschillen tussen het gezagsregister van de Rechtspraak en de BRP. Er zijn in de eerste fase ruim 13.000 bevindingen gedeeld waarvan er inmiddels bijna 10.000 zijn opgelost. Een mooie en veelbelovende start!

  • Start voorbereidingen voor nieuwe encodering van biometrische gegevens op chip reisdocumenten

    Landen zijn gestart met de voorbereidingen om de biometrische gegevens die worden opgeslagen in de chip van paspoorten en identiteitskaarten te coderen volgens een nieuwe verplichte internationale standaard. Vanaf 2026 kunnen reisdocumenten met deze nieuwe codering voor de foto en vingerafdrukken in omloop komen. Landen zijn verplicht deze nieuwe biometrische encodering vóór 2030 door te voeren.

Scroll naar boven