Overslaan en naar de inhoud gaan

Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties

Intro

Het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO) is onderdeel van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG). Het MFO helpt bedrijven en overheidsorganisaties bij het corrigeren van een fout in een overheidsregistratie.

We ondersteunen overheidsorganisaties ook met advies en coördinerende werkzaamheden. Zo werken we mee aan een nog betere kwaliteit van overheidsregistraties.

Wil je een melding doen als particulier, als bedrijf of ZZP'er?

Klik dan hier voor een van de formulieren op een andere pagina.

Van een melding die gedaan is via een formulier krijg je altijd een ontvangstbevestiging per mail. Als je geen mail hebt gekregen, neem dan contact met ons op.

 

Contact

088 900 1000
Maandag - Vrijdag 09.00 - 12.00 uur; 13.00 - 16.00 uur

Nieuws

  • Vanaf 11 november krijgen inwoners van Bonaire, Sint Eustatius en Saba een BSN

    Na de Tweede Kamer is er nu ook groen licht vanuit de Eerste Kamer voor de invoering van het burgerservicenummer (BSN) op Bonaire, Sint Eustatius en Saba. Dit betekent dat de afdelingen burgerzaken van de drie eilanden het BSN vanaf 11 november 2025 kunnen uitreiken aan hun inwoners. Vanaf 11 november kunnen de inwoners hun persoonlijke BSN-brief ophalen tijdens de BSN ophaalweken. Na de ophaalweken kan het BSN altijd worden opgevraagd bij de afdeling Burgerzaken.

  • Datalek veroorzaakt ongerustheid – CMI geeft advies

    Het Centraal Meldpunt Identiteitsfraude (CMI) ontvangt veel vragen van deelnemers aan het bevolkingsonderzoek van wie persoonsgegevens betrokken zijn bij een recent datalek. Het CMI begrijpt dat een datalek tot grote ongerustheid leidt, maar we willen ook benadrukken dat een datalek niet automatisch betekent dat er sprake is van identiteitsfraude.

Scroll naar boven