Communicatietoolkit MyRNI
Intro
Niet-ingezetenen kunnen via MyRNI zelf hun adres- en contactgegevens beheren. Of iemand nu tijdelijk in Nederland verblijft om te werken of studeren, of inmiddels in het buitenland woont na emigratie, met MyRNI kunnen zij hun gegevens eenvoudig en online bekijken en wijzigen. Zij hoeven hiervoor dus niet meer naar een RNI-loket, al kan dat natuurlijk wel.
Niet-ingezetenen die tijdelijk in Nederland verblijven kunnen via MyRNI ook doorgeven dat zij niet langer in Nederland zijn of dat ze juist weer tijdelijk terug zijn in Nederland.
Met de juiste adres- en contactgegevens kunnen Nederlandse (overheids)organisaties niet-ingezetenen in Nederland bereiken in het geval van onverwachte noodsituaties en hen informeren over hun rechten en plichten. Voor geëmigreerde Nederlanders is het bijhouden van actuele adres- en contactgegevens belangrijk, zodat zij uitkeringen, pensioenbetalingen en officiële post tijdig en op het juiste adres ontvangen.
Voor het gebruik van MyRNI is een DigiD nodig.
Wil je als organisatie communiceren over MyRNI? Bekijk dan de toolkit hieronder:
Nieuwsbericht
Gemakkelijk online gegevens wijzigen via MyRNI
Met MyRNI kunnen niet-ingezetenen hun gegevens in de Registratie Niet-ingezetenen (RNI) beheren. Of iemand nu tijdelijk in Nederland verblijft om te werken of studeren, of in het buitenland woont na emigratie, met MyRNI kunnen zij hun gegevens eenvoudig en online bekijken en wijzigen. Zij hoeven hiervoor dus niet meer naar een RNI-loket, al kan dat natuurlijk wel.
Niet-ingezetenen die tijdelijk in Nederland verblijven kunnen via MyRNI ook doorgeven dat zij niet langer in Nederland zijn of dat ze juist weer tijdelijk terug zijn in Nederland.
Met de juiste adres- en contactgegevens kunnen Nederlandse (overheids)organisaties niet-ingezetenen in Nederland bereiken in het geval van onverwachte noodsituaties en hen te informeren over hun rechten en plichten. Voor geëmigreerde Nederlanders is het bijhouden van actuele adres- en contactgegevens belangrijk, zodat zij uitkeringen, pensioenbetalingen en officiële post tijdig en correct ontvangen. Er wordt goed gekeken welke organisaties hun gegevens nodig hebben, voordat zij deze krijgen.
Voor het gebruik van MyRNI heeft de niet-ingezetene een DigiD nodig. Op WorkinNL leest een niet-ingezetene hoe hij in Nederland een DigiD kan aanvragen.
LinkedIn-post
Nieuw: MyRNI
Mensen die staan ingeschreven in de Registratie Niet-ingezetenen (RNI), bijvoorbeeld omdat ze tijdelijk in Nederland zijn om te werken of studeren, of geëmigreerd zijn uit Nederland, kunnen voortaan hun adres- en contactgegevens bekijken en wijzigen via een online formulier: MyRNI. Zij hoeven hiervoor dus niet meer langs een RNI-loket.
Informatie voor op jouw website
MyRNI
Met MyRNI kun je zelf online jouw adres- en contactgegevens in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI) laten opnemen, bekijken en wijzigen.
Ben je tijdelijk in Nederland om te werken of studeren? Dan kun je jouw tijdelijke verblijfsadres en contactgegevens doorgeven. Nederlandse (overheids)organisaties kunnen jou dan informeren over jouw rechten en plichten en bereiken in het geval van onverwachte noodsituaties. Ook kun je doorgeven dat je Nederland weer gaat verlaten of dat je juist weer tijdelijk terug bent.
Ben je geëmigreerd uit Nederland? Dan kun je jouw woonadres buiten Nederland en contactgegevens doorgeven. Dat voorkomt vertraging bij betalingen, zoals pensioen en uitkeringen, of het ontvangen van officiële post.
Wil je jouw gegevens bekijken of wijzigen? Ga dan naar MyRNI.
Voor het gebruik van MyRNI heb je een DigiD nodig. Op WorkinNL lees je hoe je DigiD kunt aanvragen als niet-ingezetene in Nederland.