Communicatieadviseur: Semih Dursun
Even voorstellen:
Semih volgde de opleiding Commerciële Economie en liep tijdens zijn studie stages in het bedrijfsleven en bij Servicepunt71. Daar kreeg hij een kijkje in de keuken van de overheid. Dat beviel hem heel goed en na zijn studie ging hij aan de slag bij de Gemeente Zoeterwoude. In zijn vrije tijd gaat Semih met zijn zoon op pad. Hij is graag bezig in zijn moestuin en houdt van motorrijden.
Hoe kwam je bij RvIG terecht?
Ik werkte hiervoor bij de gemeente Zoeterwoude als communicatieadviseur. Daar heb ik gewerkt aan zeer diverse projecten en veel geleerd. Na zes jaar was ik toe aan een volgende stap. Ik wilde graag verder groeien in een grotere overheidsorganisatie. Zo kwam ik de vacature van communicatieadviseur bij de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens tegen. Die vacature begon met de tekst ‘Wil jij een digitaal paspoort op je telefoon?’. Dat triggerde me direct, want innovatie spreekt me aan. Ook vond ik het leuk om te gaan werken in een specifiek werkgebied.
Hoe ben je ontvangen binnen de organisatie?
Vanaf dag 1 voelde ik mij direct welkom. Ik vond het vooral fijn om te merken dat er ruimte is voor mijn ideeën. Binnen de afdeling Communicatie is niets in beton gegoten, iedereen staat open voor nieuwe inzichten. De afdeling voelt echt als een team: we begrijpen elkaar en werken goed samen. Maar ook buiten de afdeling heerst een goede, fijne sfeer. RvIG is een grotere organisatie dan mijn vorige werkgever en toch voelt het nog steeds heel compact en persoonlijk. Ik ken inmiddels al veel collega’s bij naam en zij mij.
Wat doe jij precies binnen RvIG?
RvIG kent eigenlijk twee domeinen, namelijk identiteitsmiddelen en identiteitsgegevens. Ik richt mij als communicatieadviseur vooral op het domein identiteitsmiddelen. Daar gebeurt heel veel mee. We innoveren en houden de kwaliteit van deze producten hoog. Daar draag ik aan bij door mee te denken met inhoudelijke collega’s zoals projectleiders en door communicatieadviezen en -middelen uit te werken. Ik ben nu bijvoorbeeld betrokken bij StopID, een heel gaaf project waarmee het voor burgers mogelijk wordt om digitaal de vermissing van hun identiteitsdocument te melden en daarmee de geldigheid ervan direct te blokkeren. Daardoor wordt identiteitsfraude met vermiste of gestolen documenten voorkomen.
Hoe denk jij over de Nederlandse identiteitsdocumenten?
Onze identiteitsdocumenten zijn zeer hoogwaardige producten. Met elkaar en onze partners werken wij dag in dag uit om de kwaliteit van de paspoorten en identiteitskaarten zo goed te houden. Ik ben er trots op dat ik daar ook aan mee mag werken.